تفاوت ترمیم مو با کلاه گیس

تفاوت ترمیم مو با کلاه گیس

تفاوت ترمیم مو با کلاه گیس

تفاوت بین ترمیم مو و کلاه گیس ، تفاوت چشمگیری است. در کلاه گیس از الیاف و موهای پلاستیکی و مواد شیمیایی استفاده می شود در صورتیکه در ترمیم مو موی طبیعی انسان استفاده شده است. کلاه گیس ، موهای مصنوعی بصورت نواری در چرخشهای منظمی به شکل دایره وار سطح سر را پوشش می دهند ساخته می شوند. این کار توسط ماشین انجام می شود که دقت و ظرافت در آن بسیار پایین است . اما در ترمیم مو، موهای طبیعی بر روی کورتکسهای مخصوص با روش های فیکس آلمان به شکل سینوسی انجام می شود که دقت و ظرافت در آن بسیار بالاست. ترمیم مو برخلاف کلاه گیس قابل حالت دهی و رنگ ، فر ، مش ، سشوار  است و همچنین در فعالیتهای ورزشی و استحمام بطور ثابت و محکم باقی می ماند.

کلاه گیس با موی طبیعی

کلاه گیس بایستی هر 2 تا 3 ماه یکبار تعویض گردد ، ولی عمر ترمیم مو یکسال تا 5 سال می باشد. این دوره بستگی به شرایط نگهداری فرد از ترمیم مو دارد. در ترمیم مو قابلیت فیکس بلند مدت تعریف شده است اما کلاه گیس ها فقط برای استفاده چند ساعته طراحی گشته اند . در ترمیم مو ، ثابت بودن موها این امکان را بوجود می آورد که فرد مورد نظر بتواند تمام فعالیتهای روز مره و لازم زندگی خود را اعم از ورزش کردن مانند : استخر و یا غیره ، استحمام کردن ، کارهای پیرایشی همچون فر ، مش ، حالت دهی ، رنگ و غیره را داشته باشد. این یکی از مهمترین تفاوت ترمیم مو با کلاه گیس می باشد. در ترمیم مو در لحظه ی استحمام پوست سر خود شخص کاملا شسته و تمیز می گردد و بر خلاف کلاه گیسها هیچگونه آلرژی و یا حساسیت و یا خارش و یا چیزهایی از این دست ، را بدنبال نخواهد داشت. در صورتیکه کسانی که از کلاه گیس استفاده کردند یکی از بزرگترین مشکلات خود را همین موضوع اعلام نموده اند.

خط رویش طبیعی در ترمیم مو

در کلاه گیسها از الیاف مصنوعی و یا موهای فراوری شده ای که کیفیت آنها بسیار پایین می باشد را استفاده می گردد و تکنیک بیلیچینگ تنها بر روی موهای قابل اجراست که کیفیت و استحکام مو در درجات بالایی از کیفیت قرار داشته باشند و موهایی با مشخصات فقط طبیعی بودن این قابلیت را دارا نمی باشد و این یکی از بزرگترین تفاوت ترمیم مو با کلاه گیس در روش ترمیم مو می باشد. در ترمیم مو خطوط رویش مو تعریف گشته که این قابلیت در کلاه گیسها به هیچ عنوان پیش بینی و اجرا نشده است. مهمترین اختلاف بین ترمیم مو و کلاه گیسها این است که در ترمیم مو برای ترمیم مو آقایان از بانک موی مردانه و در ترمیم مو بانوان از بانک موی زنانه استفاده می نمایند و این نکته بسیار ظریف و حائز اهمیت است. زیرا جنس موی خانمها معمولا برای استفاده شدن برای ترمیم مو مردانه مناسب نیست و همینطور بلعکس در صورتیکه در کلاه گیسها بعلت استفاده از موی فراوری شده یا الیاف مصنوعی به هیچ عنوان رعایت نمی گردد.